Tijdens de online bijeenkomst gingen inwoners in gesprek over stellingen die wel een meerderheid, maar nog geen meerderheid van 75% hadden gehaald. Er zijn 18 stellingen behandeld, waarvan 7 stellingen nog zijn toegevoegd aan de lijst. Al deze stellingen gaan op basis van het stemresultaat mee in het concept bestemmingsplan.
- Voor Randwijk moet een vaste locatie (voor een marktkraam) worden aangewezen op het Dorpsplein.
- Terrassen bij horecagelegenheden mogen niet breder zijn dan de breedte van de voorgevel van het horecabedrijf.
- Reclame-uitingen op eigen grond voor woningen zijn toegestaan tot een grootte van: 1m².
- Terrassen bij horecagelegenheden mogen in de openbare ruimte alleen direct aan de gevel van het horecabedrijf worden geplaatst.
- In een schoolgebouw moet sociaal-maatschappelijk dienstverlening, zoals crisisopvang, dagbesteding en begeleid wonen mogelijk zijn, mogelijk zijn.
- Een tussenwoning mag niet gesplitst worden.
- Om de regeldruk te verlagen moet bij bestaande woningen de verplichting voor archeologisch onderzoek komen te vervallen.
- Bekijk de volledige resultaten van alle stellingen
Vervolg
Nu de inventarisatie met inwoners is afgerond, leggen we de resultaten voor aan het college van burgemeester en wethouders en informeren we de leden van de gemeenteraad. Zij ontvangen de stemresultaten en het aantal deelnemers. Met de dorpsraad maken we een afspraak om de stemresultaten en het proces te evalueren.
Van concept bestemmingsplan naar bestemmingsplan
Daarna stellen we het concept bestemmingsplan op. De verwachting is dat het concept bestemmingsplan halverwege september ter inzage komt te liggen. Dan kun je hier kennis van nemen. Afhankelijk van het eventuele aantal en de aard van zienswijzen is de verwachting dat het bestemmingsplan in januari 2021 wordt vastgesteld door de gemeenteraad.